Platform Vlieghinder Kennemerland
Toon menu
Over ons
Lid worden
Contact
Van het bestuur
F.A.Q.
2024
december
november
oktober
september
augustus
juli
juni
mei
april
maart
februari
januari
2023
december
november
oktober
september
augustus
juli
juni
mei
april
maart
februari
januari
2022
december
november
oktober
september
augustus
juli
juni
mei
april
maart
februari
januari
2021
december
november
oktober
september
augustus
juli
juni
mei
april
maart
februari
januari
2020
december
november
oktober
september
augustus
juli
juni
mei
april
maart
februari
januari
2019
december
november
oktober
september
augustus
juli
juni
mei
april
maart
februari
januari
2018
december
november
oktober
september
augustus
juli
juni
mei
april
maart
februari
januari
2017
december
november
oktober
september
augustus
juli
juni
mei
april
maart
februari
januari
2016
december
november
oktober
september
augustus
juli
juni
mei
april
maart
februari
januari
2015
december
november
oktober
september
augustus
juli
juni
mei
april
maart
februari
januari
2014
december
november
oktober
september
augustus
juli
juni
mei
april
maart
februari
januari
2013
december
november
oktober
september
augustus
juli
juni
mei
april
maart
februari
januari
2012
december
november
oktober
september
augustus
juli
juni
mei
april
maart
februari
januari
2011
december
november
oktober
september
augustus
juli
juni
mei
april
maart
februari
januari
2010
december
november
oktober
september
augustus
juli
juni
mei
april
maart
februari
januari
2009
december
november
oktober
september
augustus
juli
juni
mei
april
maart
februari
januari
2008
december
november
oktober
september
augustus
juli
juni
mei
april
maart
februari
januari
2007
december
november
oktober
september
augustus
juli
juni
mei
april
maart
februari
januari
2006
december
november
oktober
september
augustus
juli
juni
mei
april
maart
februari
januari
2005
december
november
oktober
september
augustus
juli
juni
mei
april
maart
februari
januari
2004
december
november
oktober
september
augustus
juli
juni
mei
april
maart
februari
januari
2003
december
november
oktober
september
augustus
juli
juni
mei
april
maart
februari
januari
2002
december
november
oktober
augustus
juli
juni
mei
februari
2001
juli
juni
2000
juli
februari
1999
december
1998
oktober
april
1997
oktober
augustus
juni
1995
augustus
1994
juni
1993
september
1976
februari
Zoeken:
Zoek
Uitgebreid zoeken
Meer vlieghindernieuws
13 dec
Overstappers op Schiphol moeten mogelijk toch vliegbelasting betalen
13 dec
Moet het aantal Schipholvluchten in maart al fors omlaag of niet? Cruciaal beroep van start
13 dec
Ergernis over bemoeienis KLM in rechtszaak
13 dec
Kabinet kijkt naar Lelystad als basis voor gevechtsvliegtuigen
11 dec
Een vierde aanvliegroute naar Schiphol hangt in de lucht
Recente reacties
12 dec
Een vierde aanvliegroute naar Schiphol hangt in de lucht
ir. B. van Marlen schrijft:
Ik herken in dit bericht de onheilstijding die wij ca. 25 jaar geleden kregen toen de Polderbaan werd aangekondigd, die ‘groei mogelijk zou maken met minder hinder’. Welnu, we hebben het geweten, de hele regio Kennemerland
...
11 dec
Nachtvluchten Schiphol ‘zijn mishandeling’, aangifte volgt. ‘Je schrikt wakker en blíjft wakker ....
ir. B. van Marlen schrijft:
Een strafrechtelijke aangifte tegen directies KLM, Transavia en Schiphol is volkomen op zijn plaats en ik zal u vertellen, waarom ik dit vind. Na jaren van studie van het dossier vliegtuiggeluid, geluidzonering en geluidsmaten en
...
10 dec
Aangifte van mishandeling tegen Schiphol, Nederlandse staat en grootste ‘nachtelijke lawaaimakers’
ir. B. van Marlen schrijft:
Volkomen terecht en eindelijk! Ik heb haar al de nodige achtergrondinformatie gestuurd. Er is sprake van systematische bevoordeling van de luchtvaartsector ten koste van de gezondheid van vele inwoners van dit land. Dit is niet
...
07 dec
Schiphol krimpt met mate
Jaap schrijft:
n het derde kwartaal van dit jaar zat Schiphol op 94% van haar maximale capaciteit van 500.000 vluchten voor het handelsverkeer. Dat is de commerciële luchtvaart waarvoor deze limiet geldt. Voor de kleine luchtvaart, zoals de
...
06 dec
Brief KLM over Balanced Approach
Inwoner schrijft:
Geachte mevrouw Rintel,Dank voor uw brief, waarin u de visie van KLM uiteenzet op het besluitvormingsproces rondom de balans tussen luchtvaart, economische belangen en de geluidshinder voor omwonenden. Hoewel wij uw streven naar
...
Meest gelezen
19 nov
Mag Schiphol natuurvergunning behouden? Rechtszaak milieuorganisaties van start
05 nov
Zeg NEE tegen Lelystad Airport en de wachtruimte boven Lochem
03 dec
’Luchtgevecht’ om krimp Schiphol: ’Amerika dreigt met handelsoorlog Nederland’
15 nov
Extra krimp Schiphol dreigt na nieuwe berekeningen PVV-minister Madlener
05 nov
Schiphol-directeur die pal stond voor klimaat en omwonenden, vertrekt wegens ‘verschil van inzicht’
Recent in het nieuws
13 dec
Overstappers op Schiphol moeten mogelijk toch vliegbelasting betalen
10 nov
Zorgen over enorme toename vliegherrie in Amsterdam door onderhoud: “Plan dan minder vluchten”
08 dec
Historische mijlpaal: maatregelen Schiphol teleurstellend, maar de krimp is ingezet
24 nov
Nieuwkoopse gemeenteraad stapt naar de rechter vanwege natuurvergunning Schiphol
18 nov
CDA Gelderland over Lelystad Airport
Hoofdmenu
Voorpagina
Schrijf! (Uw mening)
Omgevingsraad Schiphol (extern)
Baangebruik
Hinder melden
Melden op vliegherrie.nl
Eerlijk over vliegen
Links
Archief (knipsels)
Sitemap
Geluidsmeetnetten
Nomos Schiphol
Luistervink
Sensornet
Deutsche Fluglärmdienst
European Aircraft Noise Services
Vliegverkeer
Live vliegtuigen met geluidsmetingen
Donderdorp.nl
Radarplots
'Inzicht bezoekbas'
DFLD radar
flightradar24
Gebruikers
Online: 28
Afgelopen maand